پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
ساوه

حوزه/نشست اخلاقی با موضوع تربیت فرزند در مسجد امام محمد باقر(ع) شهرستان ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ،نشست اخلاقی با موضوع تربیت فرزند با سخنرانی خانم نصیری فرمانده پایگاه بسیج طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) امروز در مسجد امام محمد باقر(ع)شهرستان ساوه برگزار شد.

ابتدا خانم نصیری با اشاره به سال‌های اول زندگی کودک و ارتباط وی با مادر، خاطر نشان کرد: رفتار و گفتار و اعمال مادر در تربیت فرزند تاثیر بسزایی دارد.

وی گفت : پس از اوایل تشکیل نطفه تا بدنیا آمدن کودک مادر باید مراقب حالات روحی و جسمی و معنوی خود باشد و بعد از بدنیا آمدن در زمان شیردهی نیز باید همچنان مراقب طهارت روحی و جسمی خود باشد.

نصیری در ادامه افزود: با پایان شیردهی وظایف مادر تمام نمی‌شود چرا که در هفت سال اول زندگی شخصیت کودک شکل می‌گیرد و از رفتار خانواده و مادر (درست یا نادرست) الگو می‌گیرد.‌

فرمانده پایگاه بسیج طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند جای مادر و محبت مادر را پر کند، اگر در این دوران کودک در خانواده ای آرام و با ایمان پرورش یافت می‌تواند در آینده با کمک آموزه های دینی در مسیر صحیح قرار گیرد.

نصیری در ادامه خاطر نشان کرد: اگر مادر و خانواده در همه حالات شکر گذار باشند کودک با خدایی که همه چیز را خلق کرده و مادر مهربانی که به او داده آشنا می شود، چون کودک قبل از اینکه عقلش به فعلیت برسد و مطالب علمی را درک کند فطرت توحیدی و اخلاقی در ضمیر او فعلیت پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت : حضرت زهرا سلام الله علیها تربیت فرزند را یک امر کوچک نمی‌دانستند و خود مراقب فرزندان بودند.در نگاه دینی فرزندان امانت های الهی نزد والدین هستند و آنها در رشد همه جانبه آنها در مسیر توحیدی مسئولند.

نصیری در پایان با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرموده اند تربیت فرزند از همه شغل ها بالاتر است گفت: اگر شما بانوان یک فرزند خوب به جامعه تحویل دهید برای شما بهتر است از همه عالم،به چند نمونه از رفتارهای سازنده که کودکان از خانواده یاد میگیرند مانند:سلام کردن ،گفتن بسم الله در شروع هر کاری ، کمک به نیازمندان،گوش دادن به صدای اذان در زمان نماز اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha